středa 28. června 2017

Jak jsem začala s látkováním

S látkováním jsem začala až po druhém měsíci od porodu. Plenky jsem dostala od mé mamky, která je zase koupila na doporučení dcery od kolegyně z práce. Byly to plenky typu all in one (AIO) a na noc kalhotková plena + svrchní kalhotky. Začátky byly hodně o objevování a zkoušení, takže i častém praní a jednu dobu jsem s tím chtěla seknout, protože jsem z toho byla spíš unavená. 

Pak jsem asi měsíc kupovala jednorázové, týden jsem si říkala, jak jsem udělala dobře, ale za pár dní se objevila nepěkná vyrážka, takže jsem nechávala dceru bez plenek, a když už, tak jsem na ty hrůzostrašné puchýře používala klasické vyvařené třicet let staré čtvercovky. A výsledek? Po pěti dnech se vše zahojilo.

Říkám si, co že to vlastně dělám? Aha, já látkuji s obyčejnými komunistickými plenkami? Jo a dítě je spokojenější! Takže jsem se s důvěrou  a větším přesvědčením vrátila ke krásným a jednoduchým plenkám "vše v jenom" (tzv. AIO).

Od té doby nikde nemusím lítat a shánět plenky v akci, přemlouvat manžela, aby vynesl zapáchající plenky a řešit, které jsou méně napuštěné chemikáliemi a zda to plenka ještě dá, nebo ji už mám vyhodit a přispět další tunou do smetí. Navíc díky plenkám aplikujeme bezplenkovou komunikační metodu (BKM), a ta funguje na 90%. 

Zkouším ze zvědavosti různé značky látkových plenek a po několik týdnů testuji. To bude další téma pro můj blog - poradit při výběru plenek maminkám, které s látkováním nemají žádné zkušenosti, anebo pomoci najít vhodné plenky pro ty, které jeden neúspěch odradil od všeho.

Žádné komentáře:

Okomentovat